ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΥΣ"ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ":

1.10.09

Άννα Φόνσου


Ε, λοιπόν, γεννήθηκα στην Καισαριανή πριν πολλά, πολλά χρόνια. Το θέατρο το υπηρετώ, επίσης, πάρα πολλά χρόνια. Δάσκαλοί μου υπήρξαν οι: Κατερίνα Ανδρεάδη, Δημήτρης Ροντήρης, Σοφία Βέμπο, Έλλη Λαμπέτη, Αλέξης Σολομός. Στη Ραλλού Μάνου σπούδασα χορό και στον Μοριάνωφ καθώς και τραγούδι στην κα Πετριόλη. Μιλάω αγγλικά και γαλλικά.

Είμαι ισόβια Πρόεδρος του Ιδρύματος «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ», το οποίο οργάνωσα από μηδενική βάση και το έφτασα στο σημείο να χτίζεται με χρήματα δικά μου καταρχήν και από χορηγούς ενώ σημαντική ήταν και η βοήθεια της Πολιτείας και συγκεκριμένα του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Ήμουν πρόεδρος του Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.) ένα απ' τα πιο παλιά σωματεία, εδώ και 80 χρόνια, με συνδικαλιστική και εργασιακή δράση για δύο συνεχείς θητείες. Από το 1998 είμαι διορισμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού, στην επιτροπή για την εισαγωγή στις καλλιτεχνικές σχολές και
στην επιτροπή των τιμητικών συντάξεων.

Έχω ιδρύσει το «ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ» με τον Αλέξη Σολωμό, τον Αιμίλιο Χουρμούζιο, τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Φρίξο Ηλιάδη, τον Γιάννη Μόραλη όπου παρουσιάσανε συγγραφείς σαν τον Κάφκα, Πιραντέλλο, Βέτεκινγκ, Ουίλλιαμς, Ζενέ, Ανούιγ κ.ά. Έχω παίξει όλα τα είδη θεάτρου όλους, σχεδόν, τους παλιούς και νέους έλληνες συγγραφείς αλλά και διεθνές ρεπερτόριο: Αλμπι, Ιονέσκο, Σαρτρ, Τσέχωφ, Λόρκα, Μπρεχτ, Αριστοφάνη κ.ά.

Έχω συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως: Σολομός, Ρεμούνδος, Μπάκας, Βουτσινάς, Καρακατσάνης, Μιχαηλίδης και πολλούς ακόμα. Επίσης έχω παίξει σε πολλές ταινίες του παλιού, καλού, ελληνικού κινηματογράφου μαζί με τους παλιούς και αξέχαστους ηθοποιούς μας όπου υπήρξαν οι μεγάλοι μου δάσκαλοι και φίλοι. Εδώ και 3 χρόνια ανήκω σε Κρατικές Σκηνές. Πρωταγωνίστησα στην Λυρική Σκηνή στους «Απάχηδες των Αθηνών», ενώ από το 2001 ανήκω στο δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας.

Έκανα 10 χρόνια ραδιόφωνο στο 2ο και 3ο πρόγραμμα. Έχω ιδρύσει μια ερασιτεχνική σκηνή στην Τήνο. Στην τηλεόραση έχω παίξει σε κλασσικά έργα στο Θέατρο της Δευτέρας και έχω κάνει δύο μόνο σήριαλ, «Δύο ορφανές» και «Ρακοσυλλέκτες» στην ΕΤ-Ι.

Έχω πάθος με τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) και τα περιφερειακά θεατράκια όπου έχω κάνει αξιόλογες δικές μου δουλειές. Έκανα μια ταινία που προορίζεται για το Φεστιβάλ, την «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Γ. Ρίτσου.

www.actorhouse.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου